ave-gironaDoncs sí, sembla que després d’anys i anys d’espera, aquest dimecres 9 de gener de 2013 comença la circulació de trens AVE en el seu recorregut Barcelona – Girona – Figueres Vilafant. Han estat molts anys d’esperar, de veure com poc a poc s’anava fent tot el recorregut, de promeses incomplertes, d’amenaces de paralització de les obres per manca d’inversions. Però finalment, tot i que l’estació de Girona no està acabada i que no queda gens clar que es dugui a terme el soterrament de la línia convencional, el dia 9 estrenem AVE.

RENFE ho ha anunciat avui dia 2 amb una nota de premsa que ha difós als mitjans on apareixen no només els horaris definitius dels 9 combois que faran aquest trajecte, sinó també una aproximació als preus. I aquí és on han començat els primers problemes: tot i que per als usuaris del tren en horari matinal el fet que hi hagi dos trens entre les 7 i les 8 del matí, el fet que entre les  4 i les 7 de la tarda només n’hi hagi dos no acaba de convèncer. A banda d’això, els elevats preus dels bitllets senzills, emmascarats darrera dels preus per viatge en abonaments, fa que per als viatgers ocasionals l’alternativa AVE sigui més aviat poc atractiva.

I per als que som habituals? Doncs toca fer números: pràcticament tots els que comprem bitllets mensuals perdem viatges al cap del mes (com a mínim els dels caps de setmana, en el meu cas afegint-hi els divendres), i la opció que ens dóna RENFE d’agafar abonaments de 30 fins a 50 viatges (escollint nosaltres el nombre) és, a priori, més atractiva. Tot i això, el tren va directe de Girona a Barcelona Sants, de manera que tot els que treballem a prop de les estacions de Clot o Passeig de Gràcia hauríem de fer una despesa addicional en un abonament de metro. D’altra banda, estem parlant d’arribar a Barcelona una hora abans del previst. Vosaltres pagaríeu més al més sabent que us estalvieu un mínim d’una hora diària de viatges?

Caldrà estar atent a noves informacions. I sobretot a la web de RENFE, sobretot quan ja funcioni el sistema de venda online i puguem veure quan puja realment la broma. Fins llavors, caldrà passar aquesta setmana com puguem (i anar fent càlculs).

Ah, i bon any 2013!

Mës informació: Nota de premsa de RENFE

Share: