La pandèmia, aquesta pandèmia maleïda que ens ha tingut reclosos a casa més d’un any (amb honroses o poc honroses excepcions) ens ha canviat moltíssimes coses. Ens ha fet descobrir els balcons com a espais d’oci i lleure, ens ha fet veure que la cuina no és només per fer pasta o arròs bullit, i fins i tot ens ha reconciliat amb elements com la tele a través de maratons gairebé incansables de sèries.

La pandèmia que ens ha canviat els gustos

Però hi ha una cosa que també s’ha fet palesa amb el confinament, i és que ens ha canviat la manera com consumim internet. O millor dit, com fem coses a Internet. Molts de nosaltres ens conformàvem amb tenir un compte d’Instagram si ens sentíem una mica més creatius del normal, i el fet de fer vídeos a Youtube – amb tot allò logístic que va amb això – ens feia molta mandra. Però va arribar la pandèmia i molt de temps lliure tancat a casa, i de cop i volta ja no teníem vergonya per fer vídeos curts a Twitch o per animar-nos a gravar-nos a nosaltres, sols o en companyia, per fer un podcast, per molt mal fet que estigués. Però la veritable revolució ha estat, per mi, Twitch.

Una plataforma de directes que et permet, amb uns mínims coneixements tècnics i una idea clara de què fer, parir un programa que s’emet en temps real gràcies al poder d’Amazon i, sobretot, interactuar amb un munt de gent que potser en aquest moment estan avorrits i no saben què fer. Twitch ens ha donat a alguns la possibilitat de passar l’estona tot creant contingut, i ens ha permès trobar una comunitat que ens dóna suport. I com a usuaris d’Internet, ens ha canviat la manera com ens posem davant la pantalla. Jo preveia que l’època d’estar pendent del rellotge per si començava el teu programa preferit s’havia acabat amb Youtube i les plataformes com Netflix o Disney Plus. Com n’estava, d’equivocat…

I tornen els butlletins de notícies

I enmig d’aquest rebombori a les xarxes, va i resulta que reapareix un format vell: el butlletí de notícies. Un resum del que hi ha a la xarxa sobre un tema en concret, enviat per correu electrònic de forma periòdica. Un format que porta anys i panys entre nosaltres i que sembla que no només es resisteix a morir, sinó que a més té ganes de tornar a néixer.  I el cas és que és normal: quan estàs tan infoxicat amb tantes fonts d’informació al teu abast, potser necessites que, per alguns temes en concret, sigui un tercer qui et faci una recopilació, t’ho mastegui i t’ho presenti en safata de plata just al teu telèfon abans de començar a esmorzar.

No crec que sigui l’únic que s’ha sorprès amb tot això, i és que crec que poc ens arribàvem a imaginar que les plataformes de directes i els butlletins de correu electrònic fossin, de llarg, allò que ara mateix està més de moda a mitjans de 2021.

Assolint nous horitzons

Vaja, que enmig d’aquest rebombori jo no em podia pas estar quiet i he decidit que havia d’explorar els dos formats. I des de fa un mes aproximadament em dedico a fer directes a Twitch, cinc cops per setmana, sobre les 8 del matí. Uns directes que he acabat formatant com si fossin un programa matinal de ràdio en directe amb interacció amb els meus espectadors, i que a més m’han servit per augmentar el contingut que ofereixo a un canal de YouTube que reobria fa poc, tal i com us vaig explicar per aquí.

I pel que fa a les Newsletters, ara que Twitter ha acabat comprant el servei de Revue, m’he decidit a obrir-me una newsletter. Perquè sí, perquè també m’agrada això d’enviar coses per correu electrònic, i perquè em permet tenir una plataforma extra on poder anunciar les coses que m’agrada fer.

Així doncs, ja sigueu usuaris de Twitch com assidus a rebre correus electrònics de bon matí, sigueu tots benvinguts. Ens prenem un cafè plegats?